יום שבת, 13 בפברואר 2016

מדריך לבחירת שואבי אבק תעשייתיים

בבלוג זה נתחיל במדריך הראשון והקטן (גדול יהיה) לבחירת שואב אבק תעשייתי


גדלים של שואב אבקתעשייתי

בנוסף לצורתם החיצונית של שואבי האבק התעשייתיים הם נבדלים ביכולת היניקה שלהם ובגודל מיכל האיסוף שקיים בתוכם. ככל שמכונת שואב אבק תעשייתי יהיה בעל עוצמה גדולה יותר ויחייב מיכל איסוף גדול שעשוי מחומר עמיד יותר. כך גם רצוי לייעד את השואב שתרכשו לחומר שיש לשאוב, בכדי להבטיח שתכולת מיכל האיסוף תוכל לקלוט גם את האבק אך גם את שאר שבבי הפסולת הגדולים יותר שאולי צריכים להיקלט במהלך פעולת השאיבה דרך הפתח שמיועד בדגם הספציפי לביצוע פעולת השאיבה עצמה. נפחי שאיבה ניתנים לבחירה בגדלים קטנים יחסית של 7 ליטר עד 14 ליטר, גודל בינוני שבין 20-50 ליטר, או גודל ענק שבין 60-80 ליטר. במסגרת ההבדלים בגודל בין שואבי אבק תעשייתיים ניתן למצוא כאלו שפועלים רק בעזרת מנוע אחד, ולעומתם שואבים גדולים וחזקים יותר שבהם מורכבים שניים או שלשה מנועים אשר מיועדים לפעילות שונה של שאיבה, כמפורט בסעיף הבא.

עוצמת שאיבה

כוח היניקה בסוגים שונים של שואבים הוא שונה עקב הצורך בהתאמה שלו אל סוג המשטח שאותו יש לנקות, באמצעות שאיבה בעוצמה חזקה או עדינה יותר. אופן התאמת עוצמת היניקה של השואב צריך להשתנות בדרך כלל גם תוך כדי פעולת הניקיון בהתאם לפריטים המנוקים, בכדי למנוע פגיעה בשטח הפנים שלהם או בסביבתם הקרובה. לדוגמא שאיבת שטיח שבצמוד אליו תלוי וילון צריכה להיות מונמכת עם ההתקרבות אליו בכדי למנוע את תפיסת הבד והיווצרות קרעים בו או את תלישתו.




דוגמא נוספת היא צורך בשאיבת נוזלים שהצטברו במרתף או כתוצאה מנזילה מקומית אשר דורש כוח יניקה גדול יותר מאשר כוח היניקה שדרוש לשם ניקוי של פסולת יבשה. נתון חשוב אחרון שיש לבדוק בסעיף זה הוא שיש להתאים את צריכת החשמל שדורש השואב לשם הפעלתו לתנאים המקומיים אצלכם. את הנתונים אודות צריכת החשמל וההספק שדרוש לשם הפעלתו בצורה בטיחותית ניתן לקבל באמצעות תווית שמכילה את נתוני הדגם ובדרך כלל מוצמדת אליו. בכל מקרה של שאלה רצוי להתייעץ עם הספק שעומד למכור לכם את המכשיר, ובמקביל גם עם איש מקצוע כמו חשמלאי מוסמך אשר יודע את נתוני ההספק החשמלי של הנקודות שקיימות במקום העבודה שבו תרצו להפעיל בסופו של דבר את השואב. הספק חשמלי של שואב אבק תעשייתי יכול לנוע בין דרגות שונות, לדוגמא 1200 ואט ואף יותר.

תכונות וביצועים 

מדד הרעש- רמת הרעש שנגרם בעת פעולת השאיבה אשר עלולה להוות מטרד לנוכחים או לסביבה, יכול להוות פרמטר משמעותי בשואב האבק שתבחרו לרכוש.

מדד סינון- מדד נוסף הוא לשים לב למספר שלבי הסינון של הפילטר שמגיע עם השואב האבק שבחרתם. אם יש בסביבתכם צורך בקליטה מכסימלית של אבק תוך כדי מניעת פיזורו בחלל, כמו במקרה של הימצאות אנשים בסביבה שסובלים מאסטמה או מחלות נשימה אחרות, רצוי להקפיד על רכישת שואב שכולל מסנן מתוצרת hepa. פילטר זה נועד לקליטת 99.9% מהאבק דרך מערכת של מים שמותקן בשואב היבש רטוב כגון זה של חברת RCM.

שאיבת נוזלים- באמצעות שואב אבק תעשייתי מסוג טוב יבש תוכלו להתגבר על שאיבת חומר מכל סוג שהוא, החל משאיבת אבק ולכלוך יבש, ועד לשאיבת נוזלים רבים. אם אירעה לכם פעם הצפת מים תוכלו להעיד שעברתם חוויה מלחיצה. לאחר הצפת מים שהצטברו באופן לא תקין בחללים נמוכים כמו בחנייה במחסן ציוד או בחדר מכונות שנמצא במרתף יש חשיבות לפעול במהירות למניעת נזקים נוספים שכתוצאה מחשיפת חומרים נוספים לרטיבות. שואב אבק תעשייתי יוכל לשאוב עבורכם את המים בקלות ובמהירות יחסית לכל מכשיר אחר שנועד לטיפול במטרד המבהיל, ואת הזמן שחסכתם תוכלו להשקיע באיתור מקור הנזילה שגרמה להצפה ולדאוג לתיקונה על ידי איש
 
מאמר נוסף

תגובה 1: